„Culegătorul de epave”, de Adrian Păunescu

Poezia, scrisă în iulie 1998, i-a fost dedicată lui Constantin Dorel Onaca, pe atunci scafandru, ulterior membru în echipa de campanie a preşedintelui suspendat Traian Băsescu (iulie-august 2012).

„Am nişte treburi foarte grave,
Cu mâna mea culeg epave.”

În lumea voastră plină de eşecuri,
În care tot ce-i omenesc e frânt,
Eu sunt culegătorul de epave,
Eu readuc epave pe pământ.

Îmi fac aici, în ape, meseria,
Reproşuri nu mă pot contamina,
Deşi sunteţi lejeri la suprafaţă,
Din ce rataţi eu mai salvez ceva.

Lasă un răspuns

