Pe cine a visat Veta odată când era Vali plecat

Doamne, greu e să fii medic şi mai cu seamă neurochirurg… Prin însăşi natura facultăţii şi, apoi, a serviciului, Mira-Elisabeta nu putea să îşi urmeze bărbatul peste tot prin turnee, concerte, recitaluri sau simple cântări în baruri. Din acest motiv, îşi punea pe urechi muzică de-a lor şi-şi vedea de citit, de sudoku ori de machete. Păi, ce era să facă? Să-şi urle singurătatea la Lună? Alea erau depresivele gagici ale lui Ion — să nu confundăm!

Într-o după-amiază ploioasă, dintr-acelea care te fac să îţi blestemi zilele dacă eşti copil de trupă, să îţi freci mâinile dacă eşti poliţist de circulaţie şi să îţi verifici testul de sarcină dacă eşti groupie, într-o astfel de după-amiază, cu câteva ore înainte de începerea concertului, formaţia Jeg Tzappeshlitz se afla în Franţa, centrul snobismului european, într-un scurt turneu de promovare continentală a trilogiei „Construind imperiul”. Erau pe fugă, deci impresarul nu avea timp să îşi facă prea mult sânge rău la amintirea lunii mai 1968 cu toată trena ei ideologică.

De data asta, probele de sunet şi de lumini durau prea mult, aşa încât Psihedelicul nici să-şi bea cafeaua liniştit nu putea, dar nici să se învârtă vreme prea îndelungată printre cei care pregăteau scena, pentru că acum nu mai era muncă decât de Ozi şi de Titi. Aşa că, dacă tot se fâţâia prin faţa scenei, îşi sună nevasta:

— Ce faci, femme?

— Ioooi, măăă… M-ai trezit din somn. Am fost de gardă.

— Bine, scuze, te las. Vream să-ţi spun că, dacă tot n-ai ce visa, să mă visezi pe mine.

— Dând bălegarul jos din pod cu furca, precum Mishu?

— Pe-aproape. Alege-ţi cea mai obsedantă piesă de pe trilogie şi pune-o pe repetare, până adormi.

— Hah! Ş-ai să-mi apari ca un dac, „cu căciulili pă frunte, stând de veacuri ca un munte în curbura Arcului Carpat”?

— Nu — stai să vezi.

— Eventual blond, cu ochi albaştri, suplu şi atât de sexy, încât să mănânc pahare pisate?

— Dacă vrei tu… Şi, brusc, scot o şaormă zemoasă, muşc puternic din ea, mă umplu tot de sosuri, râgâi zdravăn şi-ncep să cânt maneaua aia: „Rupe-te pe bass! Hai, rupe-te pe bass!”

— Aaa… Mult mai romantic decât mi-aş fi putut imagina vreodată.

— Desigur. Dup-aia, scot o purcea de Bucegi de doi litri jumate, beau zdravăn, din nou râgâi stereo, iar restul de bere mi-l torn pe cap, apoi peste tot corpul, masându-mă senzual. Mă uit la tine cu o privire de Elvis şi-ţi zic profund, c-o voce ca a lui: „Hey, baby… Aşa sunt eu: musonic.”

— Doamne fereşte… Bine că nu eşti mussolinic. Că, tu, să ştii că, de te-ar fi cunoscut George Călinescu, te-ar fi făcut personaj literar: Costache Ingurgiuveanu.

— Hai, gata — te las să dormi, că poate dup-aia-ţi ies mai bine glumele.

— Beşiktaş de-aici!

Peste câteva ore, Lynx avu o uşoară jenă în pantaloni. Nu, n-aţi ghicit — îi vibra telefonul. Veta avea vocea răguşită de spaimă:

— Tu, Vali… Ioi, mă… Nu mă crezi dacă-ţi spun.

— Ce păţişi? Vorbeşte mai tare, că cântă ăştia!

— Că nu ţipa, mă, dic ăla!

— Stai, stai aşa…. Gata. Zi acum.

— Am avut o… mică problemă. În loc să te visez pe tine, nu gândeşti că l-am visat pe Băsescu?

— CE???

— Da, tu… Chestia e că la mine în vis avea ochii diferiţi la culoare: unul verde, altul căprui… Apoi se schimbau şi deveneau unul albastru, altul galben… Şi tot aşa.

— Hahaha… Şi tu ce făceai?

— Ce să fac? Stăteam şi mă holbam la el.

— Auzi tu? Să te-apuci să faci o animaţie cu asta, că mâine-poimâine te vedem premiată de suprarealişti. Nina Cassian în varianta de casă.

— Vai, tu… Sunt flatată. Deşi sunt convinsă că n-ai zis asta din stomac.

— Nu o zisei din stomac, ci dintr-unul dintre cei doi purtători de cuvânt ai stomacului, respectiv acela mai tăcut şi mult mai dislexic.

— Ptrrruă-na! Lemne şi pietre după tine!

Un gând despre „Pe cine a visat Veta odată când era Vali plecat”

Lasă un răspuns

