O confesiune de-ale lui Romi

– Eee, bă, martorilor… Olivia, tu ar cam trebui să-ţi astupi urechile…

– Lasă, Romi, că la ce bancuri am auzit de la Vali, mi-am făcut ditamai regimentu’ de anticorpi.

– Heh… Cum vrei tu, da’ eu te-avertizai.

– Mulţumesc. Bagă cu povestea.

– Aşa. Cu Uleioasa mi-am înşelat două foste prietene. Uleioasa nu e lăptăreasă, roacheriţă, teribilistă, scabroasă sau mai ştiu eu ce tipar de-ale mele, da’ ştie să se mişte – aşa de lasciv se mişcă, încât, de fiecare dată când o văd…

– Ahem! tuşea Olivia.

– Vedeam! Vedeam. De fiecare dată când o vedeam, aveam o senzaţie de remorcare, cauzată de Răscoala de la 1907 de care aveam parte. Eram odată cu Uleioasa, la ea acasă, în preludiu, când, deodată, aud un pârâit. „Mă, ce să fie?” Câââând mă uit… Pantalonii îmi desenaseră harta Fâşiei Gaza, da’ nu cu vreun petic ori cu vreo pată, ci cu o ditamai căscătura. Stau eu şi mă uit la pantalonii mei cei căscaţi (mai căscaţi decât mine atunci  când mi se aprind călcâiele după vreuna), mă uit la Uleioasă… mă uit la pantaloni… mă uit la Uleioasă… şi ne căşună un râs pe-amândoi, de ziceai că se spărseseră zidurile la Socola. Fugi, Guitar Tamere, în tricou, cu hanoracul legat la brâu şi cu un ghiozdan de-ale ei atârnând în faţă, ambele ca să camufleze ruptura. Fugi, deci, jos, în faţa blocului, după ce îţi sunaseşi cea mai bună prietenă…

– Cine, mă?

– Nuuu… Cu ea n-am avut nici o vrăjeală – ea mi-a fost ca o soră.

– Sigur? ridica Olivia o sprânceană de anchetatoare.

– Da, mă, da… Mţ! Lasă-mă să povestesc.

– Aşa.

– Aşa. O suni, blondule, pe-aia, ca să vină să te ia cu maşina, după ce îi explicaseşi pocinogu’, vine tipa, te ia, strică suspensiile maşinii, de la atât râs zgâlţâitor, te vomită în faţa porţii, intri în casă, ai tăi aveau musafiri, dai „Bună seara. Vin imediat, că trebuie să iau ceva din cameră”, te reînveşmântezi, te întorci în sufragerie, schimbi două vorbe-trei plictiseli (nu falsităţi, totuşi – eşti încă viu; prea viu pentru aşa ceva), le explici că ţi se rupseseră pantalonii în timpul unui pogo (îi luminezi pe musafiri despre ce este acela un pogo; ei îşi cam ofilesc părerea despre tine), te întorci în maşina cvasi-sorei, un arbitru imaginar fluieră a doua repriză de râs zgâlţâitor, cvasi-sora te vomită înapoi în faţa blocului Uleioasei, te întorci la tipă, reiei preludiul… Mă rog… Faceţi voi oareşice pe-acolo…

– Ahem!

– Eee, asta e – ce să-ţi fac? Nu te cunoşteam pe vremea aia.

– Bine, bine – zi mai departe. Da’ asta când se-ntâmpla?

– Când eram eu student la Automatica din Craiova – înainte să ne facem formaţie.

– Aha.

– Da… Şi, după tot datul în tiribombă, te pune să îi arăţi diverse chestii de pe Net de-ale gagicii oficiale din momentul respectiv: Hi5, blog etc. ş. cl. Stă ea, le citeşte, filosofează şi te trosneşte cu o întrebare tooocmai la lingurică:

„– Ai, Romi… ce-ţi  place ţie la tipa asta?

– Uleioaso… sincer să fiu… şi ştii că nu pot să fiu altcumva, fiindcă nu sunt medic, ca să fiu pus în situaţia de a comunica un diagnostic… deci, cinstit îţi spun: îmi place de ea pentru că nu e frustrată, ca tine. (Uleioasa îmi povestise nu una, ci en-şpe-mii de frustrări de-ale ei, de îmi venea  să îi fac o clismă cu medicamente de-ălea euforizante.) Uite…” şi încep să îi înşir situaţiile în care dovedise că e o frustrată cu diplomă, licenţă şi masterat. Doctorat nu avea, fiindcă nu îşi exprima frustrarea prin violenţe.

„– Da, Romi… Îmi confirmi teoria.

– Că toţi bărbaţii sunt porci?

– Eşti băiat deştept…”

– Păi, şi de ce te-ai despărţit de ea, până la urmă?

– Eh… am fost eu nesimţit – vă povestesc altădată. Ne pui fasolea aia sau nu?

Lasă un răspuns

