Vai de morţii voştri de drogălăi

Ce-ăţi găsi, vere, interesant la ierburile ălea? Am fost, pe la mijlocul lui februarie, la un chef şi cel puţin jumate dintre oamenii de-acolo au fumat iarbă. L-am întrebat pe unu’:
– Ce simţi, bă, de la buruiana aia?
– Mă relaxează… E o relaxare totală… Ca şi cum te scalzi într-o mare liniştită.
– Păi, ce să-ţi fac, dacă nu eşti de felul tău miserupist, ca mine?
Altul, cică:
– Vali, nu mai râde-aşa, că-mi creşte tensiunea…
Adevărul e că râdeam de mă prăpădeam, văzându-l cum stătea acolo, ca leguma. Iar o tipă pusese nişte muzică tembelă în lista de rulare, se bâţâia de colo până colo, zicea că ne vede-n valuri. Ăla cu tensiunea dependentă de râsul meu a cedat, la un moment dat: s-a dus la baie să-şi facă oftalmologie la ochiul maro. Da’, de drogat ce era, nici asta nu mai putea. Stătea acolo, cu capu-n mâini.
– Florine, eşti bine?
– A’a…
– Ţi-e rău?
– A’a…
– Păi, ori ţi-e bine, ori ţi-e rău?
– Mh…
Şi ridica din umeri.
– Ţi-aduc un pahar cu vin?
Dar, în momentul când am pronunţat „vin”, am văzut cum gresia băii s-a-nvineţit, până aproape de şosetele mele, de la vinul şi pastele cu ciuperci înghiţite cu o oră înainte.
– BĂĂĂĂĂĂ… Ce făcuşi? Hai, dracu’, ‘n pat, să dormi ca omu’ – nu sta aci, în mlaştina asta. Hai… uşor: hâââţ!
Da’ nu putea să se mai ridice. A mai stat o oră acolo… A mai dat trei rafale… Până la urmă, s-a trezit. A spălat pe jos… s-a spălat şi el pe la gură… şi, într-un final, a pus capul pe pernă. Peste altă oră, ne pomenim cu el în picioare, vioi, nevoie mare. Îşi revenise:
– Eşti bine-acum?
– Da.
– Hai, naiba, acasă, că mâine am zi plină. Tu n-ai de-nvăţat?
– Ba da. Am examen luni.
– Păi, vezi?
Şi am plecat. Altu’, ‘n schimb (aşa-mi povesti cineva azi-dimineaţă), nu a năpăstuit gresia din baie, ci covorul din sufragerie, de a stat săracu’ om (sărac cu duhul – normal) toată dimineaţa să-l spele. În noaptea aia, ne tot spunea să dăm muzica mai încet, că o aude ca la boxe de-o sută de waţi.
De-aia zic: nu vă-nţeleg. Ce? Alcoolul nu e de ajuns? Deşi am ajuns să nu mai găsesc distracţie nici în beţii. (Mai ales că vinul de atunci fusese făcut în batjocură – se simţea gustul gudronului de mureai.) E mult mai şmecher să stai şi să râzi de alţii. Şi să te fereşti din calea jetului, atunci când vine.
M-apucai să pomenesc de muzica aia tembelă din lista de rulare. Îmi adusei aminte ce era: ceva de Muse şi altceva de Kings of Leon. Care Kings of Leon aveau un vocalist aşa de miorlăit (nu că Muse ar fi fost mai breji), încât mi-au provocat primul ciclon de râs:
– Fags of Leon, Fags of Leon… Ăăăhhhăhăhăhăhăhăhăăăă… Care râs a-nceput să-i bubuie-n sânge ăluia din baie.
Celălalt ciumpalac, cel cu relaxarea, a avut o puternică tresărire atunci când în lista de rulare a intrat „Comfortably Numb”:
– Ce cântă, bă, ăia acolo? „Cap de Dinam”?
– Culcă-te, Gabi, culcă-te…
Sonia, tipa cu Fags of Leon, tocmai tăia rulada de biscuiţi (găteşte de balamuc, da – cinste ei), cu un ditamai cuţitu’. Şi, auzindu-ne pe noi râzând de „Cap de Dinam”-ul lui Gabi, a dat fuga, să vadă ce şi cum. Şi l-a văzut pe Gabi încruntat – nu ştia, săracu’, de ce ne crăcănam de râs. Şi face Sonia, cu cuţitu-n mână (n-a observat că încă-l avea), văzând încruntarea băiatului:
– Gabi, tu mă urăşti pe mine – aşa e?
Gabi s-a dat cât mai în colţ, cu ochii cât gurile de hidrant, văzând cuţitoiu-n mâna bucătăresei.
– Ăăă…
– Gabi, mă supăr pe tine dacă mă urăşti…
– N… N… Nu… Nnnu te urăsc…
– Hai: pupă-mă, ca să-mi treacă. Şi s-a apropiat cu cuţitu’ de el.
– NU! ÎU! Pleacă de-aici! Şi s-a dus să se-ascundă în baie. Da-n baie era Florin, înconjurat de delta pe care o formase la vărsare. L-a ajutat să cureţe – ce era să facă…
Noi, ăia treji, aveam mari dubii cu privire la rezistenţa peritoneelor noastre, de-atât râs…
4 gânduri despre „Vai de morţii voştri de drogălăi”

Lasă un răspuns

