Eu, Noi

http://www.apprentice.ro/?p=877

Presupun, ca un paranoic ce sunt, că mă vizezi (acum, în 2009 – despre 2008, nu am de unde să ştiu) cu întregul articol, aşa că îţi răspund la fiecare paragraf în care mă simt arătat cu degetul.

„Februarie, luna Sfântului Valentin, este o perioadă la fel de bună.” – da, este o perioadă bună. „– La mulţi ani, Psihedeliculeeeeeeee! – Mulţumeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesc!” Pe cât? Ia s-auzim. Partea de documentare a relaţiilor publice. Pe 16 (şaisprezece) februarie: http://www.calendar-ortodox.ro/luna/februarie/februarie16.htm . Şiiii… Şiiii…  Sfânta Valentina, pe 10 (zece) februarie: http://www.calendar-ortodox.ro/luna/februarie/februarie10.htm .

„Ok, ”Valentine’s Day” nu îşi are originea la noi în ţară. Dar din nou, ce e rău în a sărbători iubirea?” – dar, din nou în mai nou: ce e rău în a sărbători iubirea de ziua noastră, românească? 24 (douăzeci şi patru) februarie. Dra… go… hai, hai, că nu e greu… beeeeteleeee… Dragobetele.

„Îi deranjează faptul că de Crăciun oamenii sunt preocupaţi să se îndoape cu caltaboş şi sarmale sau să primească cele mai scumpe cadouri sau să cumpere cel mai des brad… Şi chiar dacă de Crăciun există oameni pe care nu îi interesează decât să fie mai buni, să petreacă mai mult timp cu familia şi să încerce să fie mai veseli, pe ei oricum îi deranjează – ”De ce au nevoie de o zi specială ca să fie aşa? De ce nu sunt în fiecare zi mai buni, mai veseli? De ce e nevoie de Crăciun ca sa facă un dar celor dragi?”.” – nu mă nimerişi. De îndopat, mă îndop aproape în fiecare zi – de o moarte, tot trebuie să am parte –, iar cadouri fac oridecâte ori am ocazia. Dacă nu mă crezi, îţi dau, în privat, o listă de oameni (cu numere de telefon şi/sau id-uri de messenger) pe care să îi întrebi. Sărbătorile (de iarnă, de primăvară, de ce vrei tu) le văd doar ca pe nişte perioade în care lumea are mai mult timp să se strângă laolaltă.

„Ok, ”Valentine’s Day” nu îşi are originea la noi în ţară. Dar din nou, ce e rău în a sărbători iubirea? E mai importantă tradiţia decât fericirea de care au parte unii în acea zi?” – dacă, prin repetiţie, apare obişnuinţa, atunci putem spune că şi puşcăriaşului care este sodomizat în fiecare zi începe să îi placă. Analogia nu este întâmplătoare, deoarece aceia care preiau orbeşte elemente din culturi străine nu fac altceva (în plan simbolic, bineînţeles) decât să stea capră în faţa respectivelor influenţe.

„Ne cramponăm în tot felul de probleme şi uităm că scopul ultim al oricărei persoane este de a fi fericit.” – de acord. Fără bâză. „Trăieşte şi lasă să trăiască.” Da. Dar nu doresc nimănui să apuce ziua în care să vorbească unei mulţimi, din cadrul aceluiaşi popor, şi să se trezească în faţa unei divergenţe paradigmatice. Adică, mai clar: să aibă loc un dialog de genul: „– Bă, da’ stai, că noi, totuşi, suntem români/unguri/germani/kenyeni… – Ăăă… ce e aia? – Noi, poporul nostru. – Ăăă… păi… nu suntem americani?” (Sau care va fi fiind paradigma imperialistă din acel moment.) Deci, trăieşte, lasă să trăiască, daaaar… educă.

Aştept să îmi spui unde greşesc.

5 gânduri despre „Eu, Noi”

  1. Draga Vali, desigur ca nu te viza intreg continutul articolului, pentru ca, dupa cum ai observat si tu, articolul a fost scris in 2008 si a fost o reactie mai mult la atitudinea unora fata de partea cu Craciunul si placerea unora de a se indopa cu caltabosi. Atitudine care m-a deranjat insa la fel de mult ca cele orientate spre sarbatorile preluate de la straini. Si da, in acest punct te puteai simti. 😀

    Articolul acela exprima toata filosofia mea de viata – fii fericit, fara a afecta fericirea altora. Din acest punct totul este permis. Chiar nu inteleg de ce sunt unii deranjati de faptul ca altii au chef sa sarbatoreasca Valentine’s Day sau Halloween, din moment ce este un prilej de „simtire de bine”.

    Problema sta in felul urmator: promovati sarbatorile noastre, nu aruncati cu rahat in cele preluate de la altii. Nu trebuie sa fie „ori”/”ori”. Ar fi frumos sa putem face din fiecare zi o sarbatoare si sa ne bucuram din plin de ea. Dar sa fim seriosi, cati sunt capabili sa ajunga la acest nivel? Drept pentru care, orice prilej de sarbatoare, este, din punctul meu de vedere, binevenit, indiferent daca este inventat sau preluat de la altii. Mai nou am inteles ca s-au aprobat ziua mamei si ziua tatalui. Banuiesc ca nu o sa te deranjeze celebrarea acelora. Pana la urma, din ce am inteles eu, pe tine te deranjeaza ca sarbatorim Valentine’s Day si nu sarbatorim Dragobetele. Dar, repet, nu trebuie sa arunci cu rahat in Valentine’s Day, trebui sa „arunci cu flori” si in Dragobete. Adica sa ajuti la promovarea acelei sarbatori.

    Sper ca mi-ai inteles punctul de vedere 🙂

    Numai bine!

Lasă un răspuns

